Günümüzde işletmeler üretmek ve ürettiğini satmanın yanı sıra, kendilerini anlatmak, farkındalık yaratmak, imaj ve itibarlarını oluşturmak ya da güçlendirmek gibi amaçlara sahiptir. Bugün bir işletmenin amaçlarına yönelik olarak çevresiyle iyi veya kötü, az veya çok ilişki kurabilmesi halkla ilişkiler kapsamında yürüttüğü çalışmaları ile mümkün. Önemli olan bu ilişkilerin planlı, düzenli ve sürekli olarak yürütülmesidir. İşletme olarak çapınız ne olursa olsun, “Halkla İlişkiler ’in” ne olduğu ve nasıl yapıldığı çok önemli. Kamuoyunu bilgilendirme ve basın danışmalığı işlerini yürütmek olarak başlayan halkla ilişikler uzmanlığı konusunda Aksaray’da birçok kuruluşun tepe yöneticilerini bu konuda uyarmak lazım. Yöneticiler halkla ilişkiler departmanların da yetkilendirdiği çalışanlarının, halkla ilişkiler de nasıl bir iletişim kurduğundan bi haber görüntü sergiliyorlar. Kabul etmek gerekir ki; kişilikler, karakterler sözünü etmeye çalıştığımız konuları olumlu/olumsuz etkiler. Kurum olarak öne çıkardığınız bu kişiler sizin savunuculuğunuzu yaparken imajınızı zedeleyebilir. İmaj yönetimi ve pazarlama işlevleri gibi pek çok alana yayılan bu iletişim ağında kurumların varlıklarını sürdürebilmek için genel olarak tüm kamuoyunun onayını almak için halkla ilişkileri büyük önem kazanıyor.Halkla ilişkiler ağını kuruyoruz ama halkla ilişkiler uzmanı olarak bu mesleği icra edenler nedenli ciddi bir iş yaptıklarının farkında değiller. İşimiz ister sekreterlik olsun, ister basın ve halka ilişkiler, sıfatımız ne olursa olsun, işimizde temsil ettiklerimize karşı sorumluluk sahibi bir tutum sergilememiz gerekir. Halkla İlişkilerin Tanımı:Halkla ilişkiler bir işletmenin, kurumun ya da örgütün bağlantı kurduğu ya da kurabileceği kimselerin anlayış, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı sürekli ve örgütlenmiş bir yönetim fonksiyonudur. Temelinde ikna, retorik, algı kavramları yatmaktadır. Kısa tanımıyla, kurumların kitlelerle iletişim kurmak amacıyla yürüttükleri, pro-aktif ve re-aktif olarak sürdürülebilen, kamu yararı esas alınarak devam ettirilen düzenli faaliyetlerdir. Bilinen adıyla "PR" olarak ifade edilmektedir.Halkla ilişkiler işletmenin hizmet verdiği kitle ile daha etkili iletişimde bulunmak üzere başvurduğu bir yöntem; bir işletmeyi iç ve dış müşterilere, bağlantılı olduğu kişilere sevdirme ve saydırma, belirli bir tutumu benimsetmeye halkı inandırma sanatıdır.Halkla İlişkiler Sıradan Olmakla Önemli Olmak Arasındaki Farktır.Sevgiyle Kalın
Dilek Eyüboğlu
Sıradan Olmakla Önemli Olmak Arasında Ki Fark
- Dilek Eyüboğlu
- 30 Ocak, 2015, Cuma 00:00
- 24746
- FacebookSayfayı Beğen
- TwitterTakip Et
- YoutubeAbone Ol
- InstagramTakip Et
- LinkedinTakip Et
- RSSServisleri