Siyasi partilerin televizyon reklamları serbest bırakılınca ekranlar miting meydanına döndü.Partiler iletişimde televizyon reklamlarının önemini fark etmiş durumda ve kendi aralarında adeta reklamlarla atışıyorlar. Bu da siyasal rekabeti daha da sempatik hale getiriyor. Partilerin reklam kampanyaları kıyasıya yarışırken bu reklamların seçmen üzerinde ne kadar etkili olduğu ayrı bir araştırma akonusu. İletişim uzmanlarına göre yapılan araştırmalarda televizyon reklamlarının, seçmenin kararını 3-4 puan oranında etkilediği ortaya konmuş. Yani bu reklamlar bazı seçmeni etkileyebilir ama çoğunluğu etkilemez. Seçmen, yine bildiği partiye oyunu verir. Tabii ki reklam her şey ama partilerin artık sesi sonuna kadar açılıp hoparlörü bozuk seçim minibüsleri, otobüsleri ve gürültülü konvoyların yer aldığı reklam kampanyalarını bırakıp kaynaklarını daha verimli kullanmaları çok daha mantıklı olacaktır. Son ses anlaşılmaz seçim şarkıları çalan trafiği alt üst eden seçim arabaları dışında seçim irtibat büroları, politika ve gelecek planları içeren broşür ve milletvekili aday tanıtım broşürleri şart televizyon reklamları ve programlar belli ölçüde faydalı olabilir. Özellikle her şeyi sadece TV’den takip eden büyük bir kesim varken partiler ve adaylar televizyon yoluyla kendilerini anlatabilirler. İnşallah bu seçimden sonra seçim araçları tarihe karışır. 21’inci yüzyıldayız ve halen sokağımızdan hoparlörü bozuk son ses seçim minibüsü –otobüsü geçiyor! Vatandaş olarak partilerin seçim çalışmalarında sadece bundan "ŞİKÂYETÇİYİZ" 2011 Türkiye Genel Seçimlerinde, siyasi parti reklamlarının seçmeni nasıl etkilediğini ortaya koyan bir ankette bakın neler aklımızda kalmış.Araştırma şirketi, konuyla ilgili gerçekleştirdiği ankette 12 ilde 745 kişi ile yüz yüze görüşmüş.'Siyasî partilerin reklamlarını beğendiniz mi?' sorusuna AK Parti için 'Çok beğendim' yüzde 23,6 ve 'Beğendim' yüzde 41,3 yani yaklaşık yüzde 65 olumlu görüş verirken yüzde 35 ise olumsuz görüş bildirmiş.CHP için 'Çok beğendim' oranı yüzde 21 olurken, 'Beğendim' yüzde 39,3 olarak ölçüldü ve toplamda beğenenler yüzde 60'ı geçmiş. Yüzde 40'a yakını ise olumsuz görüş bildirmiş.MHP'nin beğenisi, araştırmalarda ifade edilen seçmen sayısından çok daha yüksek. Beğenenler yüzde 38,7 iken 61,3'lük ise beğenmekle beğenmemek arasındaki seçenekleri tercih etmiş. 'En çok hangi partinin hangi sloganını hatırladınız?' sorusunda CHP'nin Emeklilik Platformu yüzde 47,1 ile yardımsız hatırlanırken yardımlı hatırlamayla birlikte yüzde 61,7'ye ulaşmış.AK Parti'nin "Hayaldi Gerçek Oldu" sloganıyla öne çıkardığı kampanyanın yardımsız hatırlanma oranı yüzde 35,8 hatırlamayanlar ise yüzde 50,6. MHP'nin "Ses Ver Türkiye" sloganını yardımlı ve yardımsız hatırlama oranı yüzde 8,1. MHP'nin çağrısını hatırlamayanlar ise yüzde 91,8.'Partilerin en çok hangi projeleri hatırlanıyor?' sorusuna; MHP/ HİLAL KART (yüzde 1,8), AK Parti/Artık Bolu Dağı gözümü korkutmuyor (yüzde 8,8). CHP/ Emeklilik Reformu (26,7) cevabı verilmiş. Sevgiyle Kalın…
Dilek Eyüboğlu
- FacebookSayfayı Beğen
- TwitterTakip Et
- YoutubeAbone Ol
- InstagramTakip Et
- LinkedinTakip Et
- RSSServisleri