Zümer44: De ki: "Şefaat etme tamamıyla Allah'ın elindedir. Göklerin ve yerin egemenliği yalnızca O'na aittir. Sonra O'na döndürüleceksiniz.
Kul lillahiş şefaatu cemia, lehu mulkus semavati vel ard, summe ileyhi turceun. ZÜMER 19:
Hakkında azap kararı gerçekleşmiş olana gelince; ateşte olanı sen mi kurtaracaksın?
E fe men hakka aleyhi kelimetul azab, e fe ente tunkızu men fin nar. DemekKi Cehenneme Koydu İse Bir Kulunu Allah Acze Ve Celle, Kimse Ordan Onu Çıkartamıyormuş. Çünkü kulunu Allah CC’den daha iyi tanıyan bilende yok, BAKARA süresi 48: Hiç kimsenin başkası adına bir şey ödeyemeyeceği, hiç kimseden şefaatin kabul edilmeyeceği, hiç kimseden bir fidyenin alınmayacağı ve hiç kimseye yardım edilmeyeceği günden korunup sakının.
Vetteku yevmen la teczi nefsun an nefsin şey'en ve la yukbelu minha şefaatun ve la yu'hazu minha adlun ve la hum yunsarun. Hadis külliyatını, tarihsel bilgi kategorisinden çıkartıp iman esaslarına aldığınız takdirde nasıl büyük bir felakete sürüklendiğinizi görün lütfen. Kuran, bu Kitap Allah'ın bizzat koruması altındadır buyuracak ama siz Ayetleri keçi yemiş diyeceksiniz. Kuran, dinde hüküm yalnızca Allah'a aittir buyuracak ama siz hüküm koyucular vardır diyeceksiniz. Kuran, din gününde şefaatin tümü Allah'a aittir buyuracak ama siz şefaat edecekler listesi vardır diyeceksiniz. Kuran, ölüler sizi işitemez/göremez buyuracak ama siz ölülerden medet ummayacaksınız. Kuran, şuur kaybı hariç namaz kılmamanın hiçbir mazereti yoktur buyuracak ama siz mazeretler vardır diyeceksiniz. Kuran, recm cezası yoktur buyuracak ama siz recm vardır diyeceksiniz. Kuran, inanç ve bireysel yükümlülüklerin dünyevi bir cezası yoktur buyuracak ama siz vardır diyeceksiniz vs. vs. bu liste uzar gider. Şimdi, Kuran'a iman ancak ve ancak diğer tüm kaynakları inse indirgemek ile gerçekleşebileceğinin sebebi hikmetini anladınız mı? Velhasıl kelam, vahy olmayan hadislerle Kuran'ı nesh edilmeye çalışılıyor... Ve böylelikle şirk pisliğin içinde debelenip duruluyor...
Vahy olan hadisler zaten Kuranda 6236 ayet olarak toplanmıştır, zaten CASİYE süresi 6, Mürselat 50 hadisin Allah Acze ve Celle sözü olduğunu belirterek bu hadislerden başka hangi hadise uyacaksınız diye meydan okuyor, birde bu vahy olan hadisleri yani ayetleri tam anlamayan sahabe soruyor bunu da Resul diğer benzer ayetlerle izahını yapıyor, birde çarşıda pazarda sosyal hayatında vahy olmayan sözleri yani hadisleri de var. Kavramları bağlamında konuşursak anlaşılır, mesela kötü ahlak alanında kullanılırsa, adalet zülüm hukuk alanında kullanılır, doğru yanlış ise mantık alanında kullanılır, güzel çirkin estetik sanat alanında kullanılır, doğru bilgide dünyayı ve ahireti kurtarır.
Yorum Yazın