20 yıldır musluğundan içilebilir suyu akmaz,
Tüm STK başkanları toplanır, tarımsal sulama sorunu için çalmadık kapı bırakmaz, cevap alamaz.
Çeyizinde demir yolu sözüyle gelen Belediye Başkanı’nın üzerinden iki belediye başkanı geçer, çeyiz sandığı boş.
Boş boş insanların gözlerinin içine baka baka boş vaatler…
Hastanesi ayrı bir dert, ilçe yolu ‘ha bugün ha yarın yapılacak’ sözlerinin hangisini hatırlatalım?
Üstüne üstlük
Asya'yı Avrupa'ya bağlayan tarihi İpek Yolu üzerinde
Onlarca dinlenme tesisi ve akaryakıt istasyonu Niğde-Ankara otoban yoluna kurban gitmiş…
Tesislerde 3 bine yakın çalışan var, onlarca işletme milyonlarca zararda.
Akıl alır gibi değil. Şimdi bu tesislerin sahiplerinin kimisi tesisini düğün salonu yapmayı düşünürken, kimleri mandıraya çevirmeyi, kimileri de hıyar ekmeyi düşünüyor. Yanlış okumadınız ‘hıyar’!
9 günlük Bayram tatilinde çalışmayı hedefleyen ilimizdeki onlarca dinlenme tesisi çalışanı ve işletmecileri son hazırlıklarını yapıp yolcularını bekledi ama o yolcular, o yoldan geçmedi, tesislere de gelmedi.
Canlar, ben de dinlenme tesisi sahipleri ve çalışanları da yapılan yola, köprüye, alt geçide falan karşı değiliz.
Akıl var nizam var. Bu İlin üzerinden geçen koskoca bir otoban yapılırken ‘tehlike geliyorum’ diye bas bas bağırdı. İlimizin iktidar milletvekilleri kör, sağır ve dilsiz kaldı.
Hadi olan oldu, İlin üzerinden bir otoban geçti geçmesine de.
Şimdilerde tesis sahiplerinin dikkat çektiği bir tehlike daha var. Taşpınar üzerinden geçecek olan çevre yolu otobandan bahsediyorlar.
Hal böyle olursa zaten zararına çalışan tesisler ve akaryakıt istasyonlarının varın halini siz düşünün.
Sürücüyü otobana teşvik etmek için otobandaki hız sınırı yükseltilir mi?
Radar kontrolü esnetilir mi?
Nevigasyondan ya da arama motorlarından, mevcut yol nasıl silinir?
Otobana girmeden araçları yönlendirme tabelasında Aksaray, sürücülerin göremeyeceği kadar küçük tabelalara nasıl yazılır?
E90 Karayolundan günlük 25 -30 bin araç geçerken ve Yeni sanayi de dahil birçok esnaf bu geçen araçlardan nasiplenirken,
Şimdilerde 3-5 Bine düşen araç sayısı hangi sanayi esnafına ya da bu yoldan geçimini sağlayacak esnafa faydalı olacak?
Organize Sanayi Bölgesinde yüzlerce yatırımcı zaten lojistik konusunda maliyetler konusunda sıkıntı yaşarken, Organizeye gelecek TIR’lar nerden, nasıl dolaşarak Organizeye girecek?
Aksaray’ın birçok geçim kalemlerinden biri hem de en büyük sektörün can çekişen durumu malumunuz.
Yukarıda yazılanları ve daha fazlasını hepimiz çok çok iyi biliyoruz aslında…
Eee çözüm? Vaatler vaatler…
Şimdi biz bu bilinen gerçekleri yazınca, söyleyince kötü mü oluyoruz?
Bu yolda hepimizin bir yakını çalışmaktadır ya da sermayesini koymuştur.
Yazıktır, günahtır…
En azından diğer geçecek çevre yoluyla ilgili bir adım geç olmadan atılmalıdır.
Bunca öksüzlüğe rağmen birkaç STK başkanı ve Sayın Vali’nin yoğun çalışmaları sonucunda birçok güzel işlerin olduğunu da görmekteyiz.
İnanın, milletvekilinin randevu alamadığı yerlerden bir telefonla hizmet getirmek için çırpınan bir koca yürek var.
Yoksa ne bileyim… Durumlar ortada böyle işte Canlar...
Kalın sağlıcakla!
Hepinizin kirpiklerinden öperim!
Yorum Yazın