Aksaray’ın tanıtımı ya da marka kent olma yolunda yapılan çalıştaylar,
“Hayal etmek başarmanın yarısıdır” diye güzel bir söz bilirim.
Sayın Valimiz Hamza Aydoğdu “Aksaray’ın unu, şekeri, yağı var. Haydin hep birlikte bir helva yapalım” deyince,
“Oooo bizler neler yaptık. Hatta helvanın içine cazip olsun diye fındık da koyduk. Yok efendim unu süt ile yoğurduk” diyenler de çıktı.
Rahmetli Rahmi Koç’un bir hikâyesini okumuştum, sizinle paylaşayım.
Rahmi Koç’un imalattan sorumlu müdürlerinden birisi heyecanla Rahmi Koç’un huzuruna gelir.
“Efendim ben insanlığın işini kolaylaştıracak, bize de çok para kazandıracak bir iş, icat yaptım” diyerek heyecanlı heyecanlı yaptığı buluşu Koç’a anlatmaya çalışır.
Rahmi Koç’un İmalat Müdürü’ne sorduğu ilk soru
“Bu icadını pazarlayacak bir ekibin var mı?”olur.
Müdürü Bey, “Yok efendim” der.
Koç “O zaman, o icadını çöpe at” yanıtı verir.
Şimdi yıllardır Aksaray’ın bilinen birçok değerini ön plana çıkarmak için yapılan onlarca çalışmadan bahsediliyor.
Sayın Valimiz Hamza Aydoğdu da diyor ki
“Arkadaşlar, onca değerimiz var ama bu değerleri marka haline nasıl dönüştürür ve pazarlarız?”
Şöyle ki,
Sen yıllarca açık hava müzesi, tarihi şehrin üzerinde oturmuşsun ama bu değerini pazarlayamamışsın.
Canlar zamanında ilimiz meydanına kurmuşuz kazanları, yöresel yemekler, giyecekler, örf-adetler falan filan…
Orta Asya’dan günümüze kadar ülkemize mâlolmuş ve birçok il ve bölgede aynısı yapılan kopya çalışmalar ki…
Festival adı altında klasik, hepsi birbirinin benzeri, 28-29 festival yapılmış. Deli paralar harcanmış tanıtım adı altında gelen üç beş sanatçı kesesini doldurmuş gitmiş ilden.
Birimiz de kalkıp dememişiz ki “Arkadaşlar İlin tanıtımı için harcanan onca emek onca para, 30’a yakın festival. İsmi Ihlara ama genelde Vilayet’in önünde yapılan festivaller…
Bu festivallere harcanan paralara
İlin tanıtımı konusunda geniş tarihçeli ünlü isimlerle bir tanıtım filmi çektirsek…
Ya da ilimizde başta Mercedes olmak üzere ki bir ara yaptı çok da faydasını gördük, Brisa, Sütaş, Colins ve buna benzer firmalarla görüşülse de
Örneğin Colins 2021 -2022 Yaz kreasyonunun Aksaray’ın Ihlara Vadisi’nde katalog çekimini yapsa.
Mercedes Kamyon reklamlarını, Sütaş “Aksaray’ın en verimli yoncalarından beslenen ineklerimizin kaliteli sütlerinden yapılan süt ürünlerimiz” diye reklam çıksa?
İlimizin tanıtımına ciddi manada katkılar sunacaktır.
Turisti böylesi açık hava müzesine çekmenin en önemli unsuru tesisleşme ve yatak sayısı.
İlimizin turizm bölgelerinde ciddi manada turistin ilgisini çekecek bir tesisleşme, otelimizin olmadığı aşikâr.
Bu minvalde Sayın Valimizin turizme ve diğer alanlara dayalı yatırımcıyı ilimize çekmeyi planlayan Çalıştay’ını yerinde buluyorum.
Bugüne kadar bu ve buna benzer birçok çalıştay yapılmış ve başarısız olunmuşsa bir önceki çalıştaylar incelenir ve nedeni, niçin’ini ortaya net çıkarmak için güzel bir de yol haritası çıkarılmış, rotanın yeniden çizilmesi konusunda yararlı bir adım atılmış olur.
Hakikaten, lütfen şu öğrenilmiş çaresizlikten bir an evvel kurtulalım.
Bu ne deve ne de kuş diye düşünmek yerine,
Yok, efendim “Biz onu denedik olmadı, bu da olmaz. Bu da tutmaz” diye düşünülseydi, bu günlerde övündüğümüz birçok gelişmişlik ilimizde olmazdı.
Kalın sağlıcakla!
Hepinizin kirpiklerinden öperim!
Yorum Yazın