Uzmanlar, sadece yaz ayalarında serinlemek için kullanılan araç klimalarının kış aylarında kullanılması gerektiği hakkında uyarıda bulunuyorlar.
Uzmanlar, Klima çalıştırıldığında, evaporatörden geçirilerek soğutulan hava akımı içindeki nemin evaporatör yüzeylerinde yoğuşur ve ıslanan yüzeylerde ise hızla bakteri ürer." İfadesini kullanırken açıklamanın devamında; “Park edilecek yere yaklaşıldığında klima kapatılmalı ve motor durana kadar birkaç dakika boyunca sadece havalandırma fanı çalıştırılmalıdır. Böylece, evaporatör yüzeylerinin kuruması sağlanır ve evaporatörden istenmeyen kokular yayılmasının önüne geçilebilir. Klimanın kullanılmadığı kış aylarında, haftada bir kez 5 dakika kadar bir süre boyunca klima çalıştırılmalıdır. Böylece, klima sistemi içindeki contalar kurumadan yağlı durumda kalacaktır. Bunun sonucunda, klima içindeki soğutucu akışkanın sistemin çalıştırılmadığı kış aylarında contaların kenarından atmosfere kaçması engellenecektir. “diye açıklamada bulundular.
"Tavsiye Edilenden Başka Soğutucu Akışkan Kullanmayın"
Uzmanlar; 1994 yılından itibaren üretilen araçlarda, "R134a" soğutucu akışkanı kullanıldığına işaret ederek, şunları kaydettiler; “Bazı bilinçsiz servis personelinin, bu akışkan yerine daha ucuz olması nedeniyle yanıcı gaz içeren karışımları kullandığı görülmektedir. Bu durumda klimanın soğutma performansı azalmakta ve kaza durumunda sistemden dışarı çıkan yanıcı gaz alev alarak yangına neden olabilmektedir. Bu nedenle katalogda belirtilenden başka bir soğutucu akışkan kesinlikle kullanılmamasını tavsiye dereken; araç içine giren toz ve bakterileri filtre etmek amacıyla araçlarda polen filtresi bulunduğunu, bu filtresinin de aracın sürüldüğü yollardaki toz durumuna göre artan sayıda yılda birkaç kez değiştirilmesi gerektiğini sözlerine eklediler. Haber: Yakup Türk
Yorum Yazın