Yeni Müfredatı Eğitimciler Bile Anlamadı! "Biri Bize Bunu Açıklasın"
EĞİTİMRehber Öğretmeni ve Eğitim Danışmanı Nurgül Budak Çınar, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in açıkladığı "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Köklerden Geleceğe" başlıklı yeni eğitim modeline ilişkin değerlendirmelerde bulunarak, "Bir konu kaldırılıyorsa bunun gerekçesini belirtin mesela" dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı, yeni müfredatı geçtiğimiz günlerde tanıttı. Özellikle matematik ders içeriğinden integral konusunun kaldırılması gündeme otururken, Rehber Öğretmeni ve Eğitim Danışmanı Nurgül Budak Çınar da kaldırılan konuların kaldırılma sebebinin açıklanmamasına tepki gösterdi.
"İncelememiz İçin Çok Zaman Verilmedi"
Eğitimciler olarak taslağı indirip incelemeye başladıklarını ancak anlaşılır olmadığını ifade eden Çınar, "Aylarca üzerinde çalışılmış bir taslağa incelemek için 1 hafta da süre verildi. Bizlerden görüş ve soru önerisi yapabilmemiz için sayfa açıldı. Fakat sayfalar çok uzun, bir sürü başlıklar var belgelerin okunup 1 hafta içinde nasıl geri dönüş yapılabilir? İncelememiz için çok da zaman verilmedi. Birilerinin parça parça paylaşımlarıyla içeriği öğrenmeye başladık" dedi.
"Neyi Gördük de Bu Çalışmayı Yapmaya Karar Verdik?"
Neden böyle bir çalışma yapıldığını da sorgulayan Çınar, "Gerekçeli anlatım yapılmalıydı. Çünkü tüm eğitim kademesini ilgilendiren değişiklikler yapılmış. Sayfada öyle görünüyor. İlkokul, ortaokul, lise kademeleri. Neyi hedefliyoruz, niçin hedefliyoruz, bundan nasıl bir beklenti içerisindeyiz? Neyi gördük de bu çalışmayı yapmaya karar verdik gibi kafamızda bir sürü sorular oluştu, neden tüm kademelere yansıtıldı? Öğrencilerin en çok merak ettikleri kaldırılan konular var mı, bizi ne kadar etkileyecek? Soruların ardı arkası kesilmedi" ifadelerini kullandı.
"Bir Konu Kaldırılıyorsa Bunun Gerekçesini Belirtin"
Matematikte integral konusunun kaldırılmasını değerlendiren Çınar, "İntegral konusunun gelecek dönem 9. sınıf itibariyle olmayacağıdır ki bu konu sayısal bölümde özellikle okuyan öğrenciler için çok önemliydi. Şöyle ki meslek olarak mühendislik bölümünü seçip okuyacak öğrenciler de integral konusu temel derslerden biri onlar için gelecek için bir hazırlıktı, temeldi. Öğrenci lisede temelini atıp üniversitede buna devam edecekti. Fakat 2028 yılından sonra üniversiteye gideceklerde bu temel olmayacak integrali orada öğrenecek. Bunu şöyle düşünebilirsiniz. İlkokulda çarpım tablosunun temelleri atılır, ortaokul lisede soru çözümlerinin içeriğinde kullanırsınız. Bunun gibi…Bir konu kaldırılıyorsa bunun gerekçesini belirtin mesela. Biz 10 yıldır araştırma yapıyoruz işte elektrik elektronik mühendisliğinde integralin bir işe yaramadığına öğrenciye fayda sağlamadığına karar verdik ve kaldırıyoruz. Açıkçası konu şu an integralden ziyade bizim asıl merak ettiğimiz neden, niçin? Elbette ülkemiz için güzel bir şeyler yapılması en büyük isteğimiz. Özellikle geleceğimiz olan çocuklarımız için. Bunun sonuna kadar arkasındayız. Ama lütfen birileri anlayacağımız bir şekilde bunu bize açıklasın" sözlerine yer verdi. Haber: Dilek Eyüboğlu
İlginizi Çekebilir