© Anadolu Ekspres 2021

Mercedes-Benz Türk 2018 Yılını Da Liderlikle Taçlandırdı

<p>&nbsp;Mercedes-Benz T&uuml;rk, 2018 yılında da kamyon ve otob&uuml;s pazarında gelenekselleşen liderliğini korudu.</p>

Şirketin Türkiye’de ürettiği kamyon ve otobüsleriyle 2018 yılında ülke ekonomisine sağladığı ihracat geliri 1,2 milyar avroyu aştı. Otomobil ürün grubundaki satışları ile premium segmentte 3 yıldır süregelen liderliğini elden bırakmayan marka, hafif ticari araçlar grubundaki başarılı satışları ile pazardaki gücünü artırdı ve X-Class satışları ile Mercedes-Benz dünyasında Avrupa 3.’sü olmayı başardı. Aksaray Kamyon Fabrikası’nın kapasitesinin iki katına çıkarılmasına yönelik yapılan yatırımlar tamamlandı. Aksaray’dan tüm dünyaya mühendislik ihraç eden ve Mercedes-Benz kamyonların yol testi onaylarının dünya çapındaki tek yetkili merci olan Aksaray AR-GE Merkezi faaliyete alındı. 2018 yılında gerçekleştirdiği 80 milyon dolarlık “AR-GE ve Bilişim Teknolojileri” hizmetleri ihracatı ile Mercedes-Benz Türk, Türkiye’nin En Büyük 500 Hizmet İhracatçısı’ndan biri seçildi. Mercedes-Benz Türk; iletişim, satış & pazarlama alanlarındaki faaliyetleri ile eğitim, kültür & sanat, girişimcilik ve spor alanlarında yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleriyle 2018 yılında farklı kategorilerde birçok ödüle layık görüldü. Türkiye’deki faaliyetlerine 1967 yılında başlayan, bugün ülkenin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, 2018 yılını farklı alanlarda elde ettiği başarılarla geride bıraktı. Yarım asrı aşkın süredir ülkenin ekonomik ve sosyal gelişimine destek olan Mercedes-Benz Türk’ün 2018 yılı itibariyle Türkiye’deki yatırımı 1,2 milyar avroya ulaştı. Mercedes-Benz Türk, 4.493 adet kamyon ve 263 adet otobüs satışı ile yerel kamyon ve otobüs pazarındaki lider konumunu 2018 yılında da korumaya devam etti. Premium segmentte 3 yıldır süregelen liderliğini elden bırakmayan marka, geçtiğimiz yıl 14.445 adet otomobil satışına ek olarak; 7.992 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Bugün itibariyle 6.800’ü aşkın çalışanıyla faaliyetlerini sürdüren şirketin ikinci el satışları ise toplamda 2.786 adede ulaştı.

Üretim Hız Kesmedi Ve İhracatta Rekor Kırdı

Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye’de üretimini gerçekleştirdiği her iki ürün grubu özelinde 2018 yılında ülke ekonomisine sağladığı ihracat geliri 1,2 milyar avroyu aştı. Günümüzde Türkiye’den ihraç edilen her 2 otobüsten 1’i ve her 10 kamyondan 9’u Mercedes-Benz Türk tarafından ihraç ediliyor. Şirket, ürünlerinin ihracatı ile Türkiye’nin ekonomisine sağladığı 1,2 milyar avroyu aşan katkıya ek olarak “AR-GE ve Bilişim Teknolojileri” alanlarında yurt dışına sağladığı hizmetler ile Türkiye’nin toplam hizmet ihracatı tutarına yaklaşık 80 milyon dolarlık katkı sağladı.

8,4 Milyon Avroluk Yatırım İle Aksaray’da Yeni Ar-Ge Merkezi

2018 yılında 8,4 milyon avroluk yatırımla Türkiye’deki ikinci AR-GE Merkezi’ni faaliyete alan şirket, Daimler’in global ağı içerisinde tüm dünyaya kamyon yol testi onayı veren ve mühendislik hizmeti sunan “Tek Merkez” olma unvanını taşıyor. Bu merkez Daimler AG’nin Almanya, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan ve Japonya’da bulunan AR-GE merkezleriyle birlikte küresel “Yetkinlik Merkezleri”nden biri kabul ediliyor. Şirketin 2005 yılında faaliyet aldığı ilk AR-GE Merkezi ise Hoşdere Otobüs Fabrikası bünyesinde bulunuyor ve otobüs & kamyon ürün grupları özelinde çalışmalara imza atıyor.

Yatırımlar Tam Gaz Devam Etti, “En İyi Proje” Birinciliği Geldi

Mercedes-Benz Türk 2018 yılında da tesis ve fabrikalarına yönelik yatırımlarını sürdürdü. Müşteri talep ve beklentileri doğrultusunda ürün ve hizmetlerini, üretim süreçlerini ve kullandığı teknolojileri sürekli yenileyen şirket, 2018 yılında bu kapsamda yaklaşık 65 milyon avroluk yatırım gerçekleştirdi.

Aksaray Kamyon Fabrikası’nda kapasite arttırma hedefi ile 2016 yılı sonunda açıklanan 113 milyon avroluk yatırım ise tamamlandı. 2018 yılında tamamlanan bu yatırım ile fabrikanın üretim kapasitesi iki katına çıkarılırken, araç üretim maliyetleri de düşürüldü. Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası, “Aksaray Next Level” adı verilen bu proje ile Daimler tarafından düzenlenen global bir yarışmada Daimler Kamyon ve Otobüs Grubu’nda “En İyi Proje” seçilerek birincilik elde etti.

Süer Sülün: “Liderliği Elden Bırakmıyoruz”

Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün: “2018 yılında daralan pazara rağmen otobüs ve kamyon pazarında gelenekselleşen lider konumumuzu koruduk. Aksaray Kamyon Fabrikamız ve Hoşdere Otobüs Fabrikamızda üretimimize aralıksız devam ederken; ihracat rakamlarımızı ikiye katladık. Bu sayede Türkiye ekonomisine 1,2 milyar avroyu aşan tutarda katkıda bulunduk. Yine 2018 yılında Türkiye tarihinde bir ilki gerçekleştirerek tek seferde 500 adetlik dev bir kamyon filosu teslimatına imza attık. Kamyon fabrikamızdaki üretim bandımızdan 250.000’inci kamyonumuzu indirerek yeni bir rekor kırdık. Otobüs fabrikamızda ise 85.000’inci otobüsümüzü büyük bir coşkuyla banttan indirdik. Mercedes-Benz Türk olarak bugün 6.800’ü aşkın çalışanımızla birlikte çok büyük bir aileyiz. 2019 yılında pazarın bir miktar daha daralacağını öngörerek, ihracat rakamlarımızı artıracağımız, 13m Travego’yu pazara sunacağımız, yenilik ve ilklere imza atacağımız bir yıl olması için çalışmalarımıza devam edeceğiz.” diye konuştu.

Mercedes-Benz Finansal Hizmetler Yine Başarılara İmza Attı

Türkiye’de 2018 yılında satılan her 2 Mercedes-Benz marka araçtan 1’i Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından kredilendirildi. Şirket, taşıt kredisinin yanı sıra sigorta hizmetleri de sundu. Mercedes-Benz Türk tarafından 2018 yılında satılan otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otomobillerin % 40’ı Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından sigortalandı. Kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle de Türkiye’nin geleceğine ışık tutuyor. Mercedes-Benz Türk, ülke ekonomisi ve kalkınmasına sağladığı katkının yanı sıra; eğitim, kültür & sanat, girişimcilik ve spor alanlarında yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri ve sponsorluk faaliyetleriyle de iyi bir kurumsal vatandaş kimliğine sahip olmayı sürdürdü.  Mercedes-Benz Türk ayrıca “Spor” alanında 1996 yılından bu yana “Türkiye Futbol Federasyonu Ana Sponsorluğu” ve 2001 yılından beri ise “Türkiye Basketbol Federasyonu Resmi Sponsorluğu” ile Türk Milli Takımlarının gücüne güç katıyor.Haber Merkezi

 

 

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER