© Anadolu Ekspres 2021

HASAN DAĞI’NDA MAHSUR KALAN GURBETÇİ: AKSARAY’IN İNCİSİ OLMASI GEREKEN YERDE NE BİR YOL VAR NE DE BİR İŞARET

Aksaray’da Hasan Dağı’na tırmanarak zirveye ulaşmak isteyen gurbetçi baba ve oğlu, kayalıklarda mahsur kaldı. AFAD tarafından kurtarılan baba ve oğlu, tırmanma rotasında herhangi bir işaret ve iz olmadığı için yollarını kaybettiklerini söyledi.

Olay, Hasan Dağı batısında bulunan kayalıklarda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, 3 bin 268 metre yükseklikteki Hasan Dağı'nın 2 bin metre yüksekliğindeki Karbeyaz Sosyal Tesisleri’ne sabah saatlerinde otomobilleri ile gelen gurbetçi Metin Şen (42) ile oğlu Muhammet Ali Şen (13) saat 10.00 sularında sosyal tesisten zirve tırmanışı gerçekleştirmek için hareket etti. Yılankar rotasını takip ederek öğleden sonra 3 bin 100 metre yükseklikteki kayalıklara ulaşan baba ve oğlu, geri dönmek istediklerinde farklı bir rotayı takip edince kayalıklar arasında mahsur kaldı. Gurbetçi baba halsiz kalan oğlunu indiremeyince durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. İhbar üzerine Metin Şen ile iletişime geçen İl Afet ve Acil Durum (AFAD) Müdürlüğü ekipleri, babanın attığı video konum ile harekete geçti. Kısa sürede Karbeyaz Sosyal Tesisleri’ne ulaşan AFAD Arama-Kurtarma ekipleri çevredeki vatandaşlardan baba ve oğluna dair bilgi alarak tırmanışa başladı. Sürekli Metin Şen ile irtibat kuran ekipler, yaklaşık 4 saat süren tırmanışın ardından gurbetçi baba ve oğluna ulaşıldı. AFAD Arama-Kurtarma ekipleri tarafından güney rotadan güvenli şekilde indirilmeleri için baba ve oğlu Niğde Keçikalesi beldesine indirildi. Burada ilk sağlık kontrolleri yapılan baba ve oğlu kurtarılmanın sevincini yaşadı.

“YOL YAPILMALI, İŞARET KONULMALI”
AFAD ekipleri tarafından mahsur kaldıkları Hasan Dağı’ndan kurtarılan
baba Metin Şen, “Aksaray’ın incisi bana göre Hasan Dağı. Turizmin merkezi, kayak merkezi yeri olması gereken bir yer. Aksaray’ın incisi olması gereken yer. Ne bir yol var ne bir işaret ne de iz var. Bu bölgeden sorumlu belediye Aksaray Belediyesi ya da Ihlara Belediyesi mi? Bilmiyorum ama burası için bir an önce yol yapılmalı, işaret konulmalı. Dün Hırvatistanlı turistler bugün biz, biz mahsur kaldık. Biz oraya tesadüfen gittik. Kardeşimiz Mustafa’nın bal kovanlarına bakmaya gittiğimizde oğlum zirveye çıkmak istediğini, bunu başarmak istediğini söyledi ama sonuç hüsran oldu. İlk kez 112’yi aradım ve başarılı bir organizasyonla, AFAD ve jandarma bizi kurtardı. AFAD bizi bulunduğumuz bölgeden nokta atışı alıp, indirdi. Bu bölge Aksaray, Helvadere ve Kargın’da yaşayan vatandaşlar için gelir kapısı, gelir kaynağı olacağı yerde maalesef hüsran. Üzülerek söylüyorum” ifadelerini kullandı.

“ETRAFTA HİÇBİR İNİŞ YOLU YOK”
Kurtulduktan sonra konuşan Muhammet Ali Şen ise “Bu sabah saat 07.00’de kalkıp, Hasan Dağı’na gittik. 6 saatte zirveye çıktık. Etrafta hiçbir iniş yolu yok. Geldiğimiz yön çok tehlikeliydi. 112’yi aradık ve AFAD geldi. Birkaç saat sonra güneş battıktan sonra gecenin yarısında 3 saatte geri aşağıya indik” dedi. Haber: Kemal Onur Atalay