Anadolu Efes Spor Kulübü, EuroLeagueDevotion Pazarlama Ödülleri’nde bir kez daha finale kaldı
SPOREuroLeague’in her sene düzenlediği Devotion Pazarlama Ödülleri’nde en çok ödül alan takım olan Anadolu Efes, “Gezegen için Harekete Geç” projesiyle finale kaldı. Ödül için yarışacak 9 takım arasında yer alan Anadolu Efes, bir kez daha “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Kulübü” seçilmeyi ve basketbolseverleri bu alanda bir kez daha gururlandırmayı hedefliyor.
Gerçekleştirdiği pazarlama projeleriyle Avrupa basketboluna öncülük eden Anadolu Efes Spor Kulübü, EuroLeagueDevotion Pazarlama Ödülleri’nde bir kez daha finale kalmanın heyecanını yaşıyor.
Bugüne kadar 6 ödül kazanıldı
TurkishAirlinesEuroLeague’in düzenlediği Devotion Pazarlama Ödülleri’nde ödül alan ilk ve tek Türk kulübü olan Anadolu Efes; 2010 – 2013 – 2017 – 2019-2020 ve 2021 yıllarında kazandığı 4 Altın ve 2 GümüşDevotionPazarlama Ödülü’ne bir yenisini daha eklemeyi hedefliyor. Anadolu Efes, Euroleague ve EuroCup takımlarının katılımı ve oylarıyla belirlenen EuroleagueDevotion Pazarlama Ödülleri’nde şimdiye kadar en çok ödüle layık görülen takım olma unvanını da taşıyor.
Anadolu Efes’in EuroLeagueDevotion Pazarlama Ödülleri’nde finale kalmasını sağlayan “Gezegen için Harekete Geç” projesi, üç farklı çalışmayı içerisinde barındırdı.
579.930 tohum topu toplandı
Anadolu Efes Spor Kulübü ile attığı her adımın dünyaya ve topluma olan etkilerini göz önünde bulunduran ve 2021 yılında başlattığı ağaçlandırma kampanyasıyla 3 milyon tohum topunu tabiatla buluşturma hedefleyenAnadolu Efes’in iş birliğinde gerçekleşen “Her Sayı +1 Ağaç Demek” projesi ile ağaçlandırma ve doğal yaşamı koruma bilincinin artırılması için, basketbolun erişim gücüyle bir farkındalık yaratılması amaçlandı. Proje çıktısı olarak 579.060 tohum topu elde edildi.
39.261 basketbolseverin her biri için +10 tohum topu bağışlandı
"Her Sayı +1 Ağaç Demek" projesi, EuroLeague normal sezonunda Sinan Erdem Spor Salonu’nda oynanan AsvelVilleurbanne karşılaşmasında, ardından da playoff'ta AX Armani Exchange Milan ile oynanan iki EuroLeague karşılaşmasında hayata geçirildi. Bu maçlarda atılan sayılar tohum toplarıyla ağaca dönüşürken, salona gelen toplam 39.261 basketbolseverin her biri için de +10 tohum topu bağışlandı.
Projeye daha fazla katılım sağlanması için basketbolseverlere dijital platformlardan da seçenekler sunuldu. Fan Club üyesi çok sayıda taraftarın Anadolu Efes mobil uygulamasında yaptığı her check-in, tek tuşla binlerce tohum topu toplanmasını sağladı.
Taraftarlar hem eğlendi hem de ağaçlandırmaya destek oldu
Sinan Erdem Spor Salonu'nun fuaye alanına kurulan elektronik basketbol makinelerine atılan binlerce sayı, tohum topu havuzuna dahil edildi. Bu sayede taraftarlar bir yandan eğlenirken, diğer yandan da doğaya katkıda bulunma fırsatı yakaladı.
Maçlar sırasında yapılan “Desibel Ölçer” etkinlikleriyle taraftarın sesi binlerce tohum topu haline geldi. Bu sayede Sinan Erdem’de hem müthiş bir atmosfer yaratıldı, maç boyunca ve aktivasyonlarda elde edilen tüm sayılar desibel ölçer sayesinde 200 katına çıktı ve tohum topu sayısının katlanması sağlandı. Kulübün sosyal medya hesaplarında canlı yayınlanan “Anadolu Efes Stüdyo Maç Önü” programlarında yapılan yarışmalarda, mobil uygulama üzerinden seçilen yarışmacıların başarıları da çok sayıda tohum topuna dönüştü.
Yapılan çalışmalara sosyal medyada destek veren EuroLeague ve EuroCup takımları adına da ağaçlandırmaya katkı sağlayan yüzlerce tohum topu projeye eklendi. Tüm bu etkinlikler ışığında, toplamda 579.060 tohum topu tabiat ile buluşacak.
22 Mart Dünya Su Günü'ne özel forma
Anadolu Efes, 22 Mart Dünya Su Günü'nde oynadığı Real Madrid karşılaşmasında isesahaya, Wilo Türkiye iş birliğinde“Dünya Su Günü” forması ile çıktı. Bu farkındalık projesi, azalan su kaynaklarının korunmasına ve hayatın akışının devamı için temiz suyun önemine dikkat çekti. Ayrıca karşılaşma boyunca izleyicileri bilgilendirmek adına çeşitli etkinlikler de gerçekleştirildi.
#HareketeGeç Forması
Anadolu Efes Spor Kulübü’nün “Gezegen için Harekete Geç” vizyonu doğrultusunda gerçekleştirilen bir başka proje ise #17 #HareketeGeç formalarıydı. Panathinaikos OPAP maçına; dünya liderleri tarafından Eylül 2015’te Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nda kabul edilen ve 17 maddeden oluşan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na dikkat çekmek için #17 #HareketeGeç formasıyla çıkan Anadolu Efes, SKA’ların tümüne formasında yer vermişti.
Bu önemli forma; yoksulluğu ortadan kaldırmak, gezegenimizi korumak ve tüm insanların barış ve refah içinde yaşamasını sağlamak için evrensel bir eylem çağrısı olan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na spor dünyasının dikkatini çekmişti.
Basketbolun marka değerini artıran takımları onurlandıran EuroLeagueDevotionPazarlama Ödülleri’nde; Altın, Gümüş ve Bronz ödül kazanan projeler önümüzdeki günlerde sahiplerini bulacak.
Anadolu Efes Spor Kulübü Hakkında
Türkiye’de basketbolun kitlelere yayılması ve sevdirilmesinde en büyük paya sahip olan Anadolu Efes Spor Kulübü, Tuncay Özilhan başkanlığında, Efes Pilsen Spor Kulübü adıyla 1976 yılında Kadıköyspor’un devralınmasıyla kurulmuştur. Yıllar içerisinde Türk basketbol tarihinde pek çok ilke imza atarak ilklerin takımı olmayı başaran Anadolu Efes, 2020-2021 ve 2021-2022 sezonlarında üst üste kazandığı 2 EuroLeague Şampiyonluğu, 1 Koraç Kupası, 15 Türkiye Basketbol Ligi Şampiyonluğu, 12 Türkiye Kupası ve 12 Cumhurbaşkanlığı Kupası bulundurmaktadır.
Anadolu Efes Spor Kulübü ayrıca EuroLeague tarafından “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Kulübü” seçilen tek Türk kulübüdür. EuroLeagueDevotion Pazarlama Ödülleri’nde dört kez Altın Ödül (2010, 2013, 2017 ve 2020) kazanan Anadolu Efes, iki kez de Gümüş Ödül (2019, 2021) kazanmıştır.
Kısa sürede Türk Basketbolu’nun kilometre taşlarından biri olan Anadolu Efes Spor Kulübü’nün temel amaçlarından biri Türk sporunu ileriye götürmek, Avrupa sahalarında ülkemizi başarı ile temsil ederek basketbolumuzu tüm gençlere sevdirmektir. Şimdiye kadar altyapısından sayısız yıldızlar yetiştiren Anadolu Efes, sporumuza her yıl yeni yetenekleri armağan etmektedir. Haber Bülteni
İlginizi Çekebilir