© Anadolu Ekspres 2021

1915 Çanakkale Köprüsü'nde Tarihi Gün

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde bugün tarihi bir an yaşanacak. Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, beraberindeki heyet ve basın mensuplarıyla birlikte Asya'yı Avrupa'ya bağlayan köprüyü yürüyerek geçecek.

Avrupa ve Asya kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona gelindi.

Köprünün yolunu oluşturacak her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki mega tabliye bloklarında sona yaklaşılırken Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Kara İsmailoğlu bugün tarihi bir olaya imza atacak.

Bakan Karaismailoğlu beraberindeki heyetle birlikte köprüyü yürüyerek geçecek.

Asya'dan Avrupa'ya Geçecek

Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" olarak nitelendirilen proje için bugün Çanakkale'ye gelecek olan Bakan Adil Karaismailoğlu program kapsamında Asya yakasında bulunan Lapseki'den yürüyerek yola çıkarak Avrupa yakasında yer alan Gelibolu'ya geçecek.

1915 Çanakkale Köprüsü’nde tarihi gün: Asya’dan Avrupa’ya yürüyerek geçecekler!

Her Bir Detayında İnce Ayrıntı

İlmik ilmik işlenen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün her bir detayında ince ve zekâ dolu tasarım ayrıntılarına yer verildi.

Köprünün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olarak planlandı.

Tasarımı inceliklerle örülen köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerle boyanacak.

Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde düzenlenecek.

Toplam uzunluğu 4 bin 608 olacak olan köprünün orta açıklığı 2023 metre yan açıklıkları ise 770'er metre olacak. 2x3 şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45.06 metre genişlik ve 3.5 metre yükseklikte olacak.

360 ve 680 metrelik yaklaşım viyadüklerine sahip köprüde tabliyenin her iki tarafına inşa edilecek yürüme yolları bakım onarım çalışmalarında hizmet verecek.

Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından yoğun şekilde kullanılacak köprü için ayrıca 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

Öte yandan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun gerçekleştireceği ziyaret öncesi 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Asya yakasındaki kulesine çıkan gazeteciler, çalışmaları 318 metre yükseklikten görüntüledi.

Sabah saatlerinde Çanakkale'nin Lapseki içesinde bulunan Asya Ankraj Sahası'na gelen basın mensupları, burada bulunan iskeleden teknelerle Asya Kulesine götürüldü.

Sabah saatlerinde Çanakkale'nin Lapseki içesinde bulunan Asya Ankraj Sahası'na gelen basın mensupları, burada bulunan iskeleden teknelerle Asya Kulesine götürüldü.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu' nun da ziyaret programı kapsamında köprü inşaatında devam eden çalışmaları inceleyip köprünün deniz üzerindeki çalışabilmesi için oluşturulan ve işçiler tarafından kullanılan "kedi yolu"ndan beraberindekilerle 4 bin 608 metre yürüyerek Avrupa kıtasına geçmesi bekleniyor. Haber Bülteni

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER